tirsdag 24. februar 2009

Comic life

No har eg testa ut comic life! Her kan du sjå eit eksempel. Dette er eit artig verktøy, som er enkelt å bruke. Det kan gjere arbeidet med samensatte tekster til ein leik...men vi må halde fast i fokuset på læring.

Det er ikkje vanskeleg å finne grunngjeving for bruk av denne type verktøy i L06. I læreplanen sin generelle del finn vi blant anna at; Bruk av digitale ferdigheter i det pedagogiske arbeidet i og på tvers av fag, vil gi elever fortrolighet og tillit til teknologien og dens muligheter...[...]...Å kunne bruke digitale verktøy i norsk er nødvendig for å mestre nye tekstformer og uttrykk. Dette åpner for nye læringsarenaer og gir nye muligheter i lese- og skriveopplæringen, i produksjon, komponering og redigering av tekster.

Desse kompetansemåla er alle henta frå hovudområdet samensatte tekster:

Etter 2. klasse:
arbeide kreativt med tegning og skriving i forbindelse med lesing

Etter 4. klasse: lage fortellinger ved å kombinere ord, lyd og bilde

Etter 7. klasse: lage sammensatte tekster med bilder, utsmykninger og varierte skrifttyper til en større helhet, manuelt og ved hjelp av digitale verktøy

Etter 10. klasse:
  • bruke ulike medier, kilder og estetiske uttrykk i egne norskfaglige og tverrfaglige tekster
  • vurdere estetiske virkemidler i sammensatte tekster hentet fra informasjons- og underholdningsmedier, reklame og kunst og reflektere over hvordan vi påvirkes av lyd, språk og bilder
(http://www.udir.no/templates/udir/TM_UtdProgrFag.aspx?id=2103)

Eg trur og at Comic Life kan vere eit nyttig verktøy i arbeid der elevane skal sette seg inn i roller, og ev. skape dialogar og jobbe med haldningar. For eksempel i arbeidet mot mobbing. Her kan elevane (på ein litt ufarleg måte) setje ord på ting og skape fiksjon, samtidig som dei vil verte meir bevisste på ulike roller som oppstår og korleis det kan opplevast.

1 kommentar: